Welcome to our forum.
Please login or register.

20 Octombrie, 2017, 08:02:44 a.m.

Subiect: Shelby Daytona Coupe [1964][Exoto]  (Citit de 1538 ori)

0 Members şi 1 Vizitator vizualizează acest subiect.

bizi

  • **
  • Mesaje postate: 681
  • Offline Offline



      Dupa ce a castigat la LeMans in 1959, Carol Shelby si-a propus sa revina pe circuitele europene cu un singur scop: acela de a-l invinge pe Enzo Ferrari cu o masina proprie. Dupa dezvoltarea modelului AC Cobra/Shelby Cobra intr-un bolid GT, Carol si-a dat seama ca acest model nu putea depasii 253 km/h pe Mulsane Straight si asta datorita limitarii aerodnamice care era data de cockpitului deschis. Ferrari 250 GTO era capabil sa atinga 299 km/h pe aceasta sectiune de circuit. Data fiind lungimea acestui sector de circuit, pe un tur complet se pierdeau circa 10 secunde. Shelby l-a ales pe Pete Brock sa dezvolte caroseria aerodinamica a modelului Daytona in timp ce lui Bob Negstad ii s-a dat sarcina de a concepe suspensia masinii. Negstad deja concepuse sasiul si suspensia modelelor GT40 si Shelby Cobra CSX3000. Brock a inceput dezvoltarea acestui model avand la baza o masina care in 1963 suferise un accident in cursa de la LeMans. Procesul de dezvoltare a fost unic in industria auto: caroseria a fost indepartata iar scaunul soferului si volanul au fost amplasate in pozitia dorita; apoi pilotul Ken Miles a ocupat scaunul soferului iar structura masinii, realizata din placaj si banda adeziva, a fost construita in jurul acestuia. Prima componenta realizata a fost rama parbrizului si parbrizul! Apoi, pe acest cadru, a fost realizata caroseria din aluminiu. Acest prim model avea denumirea interna #CSX2287.
Shelby s-a consultat cu un expert in aerodinamica de la Convair care i-a explicat ca masina trebuia sa fie cu 0.91 m mai lunga pentru a putea fi realizat coeficientul aerodinamic dorit, insa Brock nu a dorit acest lucru. Miles a facut teste pe Riverside Raceway si pe linia dreapta de 1.6 km s-a atins viteza de 299 km/h, insa la viteze de peste 260 km/h botul masinii se ridica. Dupa inca 30 de zile de teste suplimentare s-a ajuns ca bolidul sa atinga 310 km/h. CSX2287 a fost trimis pe Daytona Speedway pentru cursa de debut pe 16 Februarie 1964.
Modelul din aceasta prezentare are denumirea interna #CSX2299 si a fost al doilea model de Daytona Coupe construit (dintr-un total de 6). A concurat in toate cele noua curse din calendarul FIA (LeMans, Reims, Goodwood Tourist Trophy, Tour de France, Daytona, Sebring, Oulton Park TT, LeMans, Enna) si a castigat patru dintre acestea: LeMans '64, Tourist Trophy '64, Daytona '65, Sebring '65. In toata aceasta perioada masina a fost condusa de piloti ca Dan Gurney, Bob Bondurant, Maurice Trintignant, Bernard de St. Auban, Jo Schlesser, Hal Keck, Jack Sears si Dick Thompson. La LeMans, in 1964, Dan Gurney si Bob Bondurant au ocupat locul 1 in clasa GT3 si 4 la general.

#CSX2299 a fost vopsita in 1964 intr-o nuanta de albastru denumita Viking Blue cu doua linii albe iar in 1965 a fost revopsita in Guardsman Blue. In prezent este detinuta de Larry H. Miller Group si se afla in muzeul Miller Motorsports Park din Tooele, Utah.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Comercializate inițial intr-o editie limitată în 1997, primul dintr-o serie de șase racere istorice, Daytona Cobra Coupe a aparut fara prea mult tam-tam, insa a câștigat rapid "celebritatea" in randul modelelor de colectie. Toate acestea datorită detaliilor rafinate gasite in acest model. Fiecare dintre replici are un interior fin detaliat, cu șapte instrumente de bord superbe, scaune moi și un extinctor. Dar deschideti capota frontală pentru mai multe detalii: radiatorul photoetched (atât în ​​față cât și pe laterale), aerisiri acoperite de plasă de sârmă și capota sustinuta cu lanțuri. Cablurile bateriei sunt la locul lor, conductele de combustibil sunt evidente, chiar și farurile sunt cu fir. Motorul este foarte bine realizat, cu toate detaliile aferente. Finisarea exteriorului este exemplar realizata avand in vedere ca modelul are aroape 20 de ani de la lansare: busonul de la rezervorul de alimentare este piesa separata, luneta spate prinsa in nituri de caroserie sau stergatoarele de parbriz sunt elemente care dau o nota de finete modelului.

In concluzie, o macheta superb realizata. O recomand.















« Ultima Modificare: 19 Iulie, 2016, 09:55:25 p.m. de bizi »
memorat

andrei006

  • *****
  • Moderator
  • 4x4 Fan
  • Mesaje postate: 1,530
  • Offline Offline
Foarte interesanta macheta asta, dar poze cu ce e sub capota nu pui ?
memorat

bizi

  • **
  • Mesaje postate: 681
  • Offline Offline
n-au iesit prea bine .... mult crom si stralucea in lumina soarelui
« Ultima Modificare: 19 Iulie, 2016, 09:50:35 p.m. de bizi »
memorat

serxess

  • **
  • Mesaje postate: 324
  • Offline Offline
Piesa de piesa .... bag-o la umbra si desfa-o un pic sa vedem si noi cum sta treaba  :P
memorat

bizi

  • **
  • Mesaje postate: 681
  • Offline Offline






memorat

aokimare

  • *****
  • Moderator
  • DCR Headquarters
  • Mesaje postate: 937
  • Offline Offline
"chinga" de la rezerva e mortala...

place mult
memorat


cine vrea poate sa ma sune: 0722.277200
daca nu raspund, poate incerca din nou

Gabriel

  • **
  • FERRARI !
  • Mesaje postate: 367
  • Offline Offline
Seamana cu 250 GTO, nu?  ;D ;D ;D

Edit...E ca fratele mai urat si mai ghebos...  ;D ;D ;D ;D ;D
memorat

bizi

  • **
  • Mesaje postate: 681
  • Offline Offline
@ Gabriel: completeaza perfect 250 GTO-ul in vitrina ... asta a fost motivul pentru care am luat-o

@ aoki: daca se rupe, o inlocuim cu snur de martisor  ;D
« Ultima Modificare: 21 Iulie, 2016, 10:21:16 p.m. de bizi »
memorat